startpagina.
0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Magic Hill
Magic Hill

Auteur: Rüdiger Dorn
Uitgever: Ravensburger (2001)
Aantal spelers: vanaf 2 tot 4
Leeftijd: vanaf 8 jaar
Speelduur: 20 tot 45 minuten
Prijs: circa 25 euro
Soort: kinder
Lees ook het Spelverslag


Het spel ...

Met enige regelmaat proberen we bij Spellengek ook kinderspellen mee te nemen in onze waarderingen. Het waarderen van een spel dat eigenlijk niet voor jou bedoeld is, is soms lastig, en leidt daarom niet zelden tot enige vertraging. Magic Hill stond ook al wat jaartjes in de kast. Omdat twee van ons intussen kinderen hebben gekregen beginnen we inmiddels weer aardig een gevoel te krijgen bij kinderspellen of het wel of niet leuk is voor de doelgroep. Tijd dus om alle achterstallige kinderspellen uit de kast te trekken, te spelen en op de website te zetten zodat ouders beter een keuze kunnen maken bij het kopen van een kinder- of familiespel.

In Magic Hill speel je een tovenaar die met vijf hulpjes mee doet aan een wedstrijd. Wie het eerst op de toverberg is heeft gewonnen. De vijf hulpjes hebben allemaal een nummer, 1 tot en met 5, en in je hand krijg je kaarten met dezelfde nummers. Als je aan de beurt bent speel je eerst een kaart die bepaalt welk hulpje deze ronde mag lopen. De kaarten of kaarten (maximaal twee) die je daarna speelt bepalen het aantal stappen dat het hulpje mag zetten. Onderweg kun je fiches of toverstenen tegenkomen die je vaak helpen maar soms ook helemaal terug naar beneden sturen.

De berg heeft vier verdiepingen. Om een verdieping hoger te komen moet je of bovenop een ander hulpje springen of een grotfiche omdraaien dat je een geheime doorgang geeft naar boven. Wie er het eerst in slaagt een hulpje in de toren boven op de berg te krijgen heeft het spel gewonnen.

... en de waardering

Het idee van de kaartjes maakt het spel direct een stuk leuker. Kinderen moeten echt goed nadenken met welke hulpje ze willen lopen om bijvoorbeeld een toversteen te kunnen pakken of op een ander hulpje te eindigen. Geluk speelt nog steeds wel een factor, als je geen kaart hebt van het hulpje dat al bijna boven is kun je deze echt niet bewegen. Je kunt elkaar lekker pesten door een ander te blokkeren bij een grot of door op zijn pion te blijven staan. Genoeg ingrediënten voor een vermakelijk kinderspel.


3 pionnen
Wendy

terug naar boven