startpagina terug naar Spel aan de Maas
Klik op de volgende regel op de eerste letter van het spel waar je naar zoekt.
1-9
Spelverslag van Pac-Man

Sessies:

30 april 2007

30 april 2007

Spelers: Mark, René, Niek en Dagmar

Dagmar en Niek hadden op koninginnedag de ochtend traditiegetrouw doorgebracht op de rommelmarkt op zoek naar spellen. Er waren vier spellen mee naar huis genomen, waarvan Pac-Man de meest opvallende was en onmiddellijk de aandacht trok.
In Pac-Man hebben de spelers allemaal een prachtige plastic Pac-Man die over het speelbord loopt om zijn maag te vullen met knikkers. Als je aan de beurt bent gooi je met twee dobbelstenen, het aantal gegooide ogen van de ene dobbelsteen bepaalt hoeveel stappen je je Pac-Man mag verzetten, de andere dobbelsteen bepaalt hoeveel stapjes het spook mag bewegen. Door een spook op een andere Pac-Man te zetten of met jouw Pac-Man een spook te vangen (maar dan moet je wel eerst een gele knikker hebben gehapt) mag je knikkers van de andere spelers af pakken. René had erg veel pech en gooide consequent laag waardoor zijn Pac-Man een beetje op een houtje moest bijten. Dagmar en Mark gingen als de brandweer en hapten vrolijk om zich heen. In de slotfase leverde het vaak meer knikkers op om met het spook een andere speler te vangen dan door zelf naar de nog her en der los liggende knikkers te lopen zodat in die fase nog redelijk wat knikkers van eigenaar wisselden. Dagmar wist uiteindelijk haar Pac-Man het best te voeden. De waardering van het spel werd in hoge mate bepaald door de uitslag en door nostalgische gevoelens.

Uitslag
Dagmar 19, Mark 15, Niek 10 en René 8
Waardering
Mark 3.5, Niek 3, Dagmar 2.5 en René 1.5

terug naar boven