startpagina terug naar Spel aan de Maas
Klik op de volgende regel op de eerste letter van het spel waar je naar zoekt.
1-9
Spelverslag van Sleuth

Sessies:

16 november 2004

16 november 2004

Spelers: Anneke, Bas, Dirk Jan, Wendy en Willemien

Deze keer speelden we Sleuth in plaats van de eerder gespeelde Supersleuth. In deze variant van het cluedoachtige spel krijgt de steller van een vraag (meestal) meer informatie dan de andere spelers. Dat komt doordat  de vragensteller de kaarten te zien krijgt die voldoen aan de gestelde vraag. Daardoor weet de vrager bijvoorbeeld niet alleen dat de bevraagde twee gele parelkaarten heeft, maar ook dat dat de kaarten met twee en drie gele parels zijn. Alleen als er natuurlijk geen kaarten voldoen aan de vraag weet iedereen evenveel. Hierdoor verloopt het spel sneller, maar is de geluksfactor groter. Als jij namelijk gunstige vraagkaarten hebt kun je met een vraag meer te weten komen dan de anderen.
Wendy was jammer genoeg voor het eind vertrokken omdat Jurre honger had. De anderen speelden vervolgens door waarbij Niek vragen over de kaarten van Wendy beantwoordde. Bas vertrouwde erop dat niet alleen hij zo logisch mogelijk te werk ging, maar zijn medespelers ook. Daardoor trok hij een verkeerde conclusie uit een vraag die Dirk Jan stelde. Dit kostte hem de overwinning omdat hij een foute gok deed naar de 'verdwenen' kaart. Een vraag later wist Willemien het wel goed te raden. Bij natellen bleek dat Willemien gunstige vragen had gesteld, in ieder geval ten opzichte van Dirk Jan. Zij had wel zeventien kaarten van medespelers kunnen bekijken en Dirk-Jan maar zeven.

Waardering: Bas en Wendy 3½, Anneke, Dirk Jan en Willemien 3

terug naar boven