BGG@SEA dag 1: aankomst en welkomstreceptie

Geplaatst door

Omdat we al in Seattle waren, konden we op de vertrekdag van de cruise op ons gemak opstaan, ontbijten, onze spullen pakken en een taxi nemen naar de cruiseterminal waar we vandaan vertrokken. We waren om 10 uur al bij de terminal en het was nog heel rustig. We konden dus gewoon doorlopen en waren binnen een half uur op de Explorer of the Seas.

We waren zo vroeg aan boord dat de restaurants nog niet open waren. We hebben daarom maar een fijn tafeltje gezocht op het terras. Om de tijd te doden (en in de hoop andere spellencruisegangers te ontmoeten), haalden we Keer op Keer uit onze handbagage en speelden we een potje. Na Keer op Keer hebben we ook nog een potje Ganz schön mal gespeeld. Terwijl we aan het spelen waren, liep een groepje BGG-ers, waaronder Aldi (de oprichter van BGG) langs. Ze vroegen of we mee waren met de cruise en toen we dat bevestigden, verwelkomden ze ons.

Het was inmiddels tijd geworden voor de lunch en daarna konden we naar onze kamer. Na de verplichte ontruimingsoefening, werden onze koffers naar onze kamer gebracht. Terwijl we die aan het uitpakken waren, begon de boot zonder dat we het door hadden te varen.

Omdat de welkomstborrel om 7 uur begon, gingen we vroeg eten in het buffetrestaurant. Het was daar lekker rustig en we konden zelfs een plekje aan het raam bemachtigen. Tijdens het eten hebben we een groepje porpoise (een soort dolfijnen) voorbij zien zwemmen. Na het eten hebben we nog een potje Keer op Keer gedaan en daarna was het tijd om naar de Star Lounge te gaan voor de welkomstborrel.

Bij binnenkomst kregen we een rugzakje met daarin onze badges, tickets voor de excursies en een giga stapel spellen. Stronghold sponsort de BGG-cruise door de deelnemers spellen cadeau te doen. Voor iedere excursie waar je aan mee doet krijg je (per hut) één spel, bovenop de twee spellen die iedere hut al kreeg (één spel voor de cruise en één spel als excuus omdat de eigenaar van Stronghold deze week niet mee kon varen omdat hij andere verplichtingen had). Wij hebben ons opgegeven voor alle drie de excursies en kregen dus Cottage Garden, Steam Rollers, Gold Fever, Kraftwagen en Rogue Agents.

Wij vonden een plekje in de zaal tussen een groepje uit Dallas (ik weet hun namen niet meer) en een stel uit Seattle (Tom en Suzie). Er werden lekkere drankjes (cocktails met aardbeien!) en hapjes uitgedeeld. Toen nagenoeg iedereen binnen was, nam Jeff van BBG het woord om ons welkom te heten en ons uit te leggen hoe alles in zijn werk zou gaan. Hij vertelde dat er 215 mensen mee waren deze week. De meeste mensen kwamen (niet verrassend) uit Amerika. Er waren passagiers uit 30 van de 50 staten aan boord. De staat waaruit de meeste mensen kwamen was Texas, de staat waar BGG haar hoofdkwartier heeft. Daarnaast waren er wat mensen uit Canada, iemand uit Peru, iemand uit China, een stel uit Luxemburg en twee Nederlanders (wij dus).

Om 8 uur was het praatje afgelopen en mochten we naar de Conference Room op het tweede dek gaan. Deze zaal is het hart van de spellencruise. In deze zaal staan kasten met de spellen die BGG heeft meegenomen en liggen in een andere hoek de spellen van de deelnemers die ze willen delen met de andere deelnemers. Ik heb hier mijn doos met Keer op Keer neergelegd. Ik was alleen vergeten om er een printje met de spelregels in het Engels in te doen, dus ik denk niet dat het spel gespeeld is.

Niek heeft even onze stapel spellen naar onze hut gebracht en dus was ik even alleen in de Conference Room. Ik zag een stel over de regels van Sagrada gebogen zitten. Omdat ik dat spel goed ken, bood ik aan om de regels uit te leggen. Dat namen ze graag aan en ze vroegen of ik ook mee wilde spelen. Omdat Niek Sagrada ook leuk vond, heb ik dat aanbod aangenomen. Gene en Kimberly, zoals ze bleken te heten, kwamen uit Missouri. Ze hadden hun drie kinderen bij opa en oma geparkeerd en waren voor het eerst in jaren met zijn tweeën op vakantie. Ze waren erg aardig en we hebben veel gelachen. Na het potje Sagrada hebben we nog een potje Azul met ze gedaan. Toen we daar klaar mee waren, was het tien uur en dat vonden we een mooie tijd om af te taaien (door het tijdsverschil worden we namelijk nog steeds vroeg wakker dus het is slim om het dan niet te laat te maken zodat je toch een beetje uitgerust opstaat).
De eerste kennismaking met de deelnemers van de cruise was ons goed bevallen en we keken uit naar wat nog meer komen zou.